søndag den 14. maj 2017

Døllefjeldemusse 2017

En af vores venner er fra Lolland, og hun har fortalt mange historier om det berømte og berygtede Døllefjeldemusse marked. Sidste år blev vi (fem tøser) enige om at tage derned. Det var så denne weekend og vi tog toget (4 stk. i alt) derned i går. Vi startede festen i toget og var i vældigt godt humør, da vi checkede ind på Hotel Søpark i Maribo, hvor vi skulle overnatte.
Efter endnu lidt drikkelse på altanen i fuld solskin, gik vi til en nærliggende café og spiste sen frokost og fik et par flasker vin. Vi tog en taxa til markedet og SÅ tabte københavnerne både næse og mund. Man må sige, at det er et blandet klientel på sådan et marked!
Nå, vi købte hurtigt en kande øl og så gik det straks bedre. Vi gik en runde på markedspladsen og pludselig smed jeg og to af de andre tøser os spontant ind i en helikopter og så Dølle fra oven. Sikke en oplevelse!
Vi blev helt tørstige af flyveturen og vi satte os derfor ind i et telt og købte mere øl og så Silas Holst m. band optræde. Og sådan gik aftenen slaw i slaw og midnat blev vi sultne. Vi spiste natmad med udsyn til et fint fyrværkeri og besluttede at tage hjem. Det var simpelthen ikke muligt at rumme mere øl!
Vi sov dejligt længe og spiste god morgenmad på hotellet inden vi vendte næsen hjemad. Denne gang med to tog og én bus.
Jeg er nu helt alene hjemme har tilbragt eftermiddagen på terrassen. Jeg har bestilt take out og påtænker ligeledes at indtage den på terrassen. Muligvis endda siddende...
Det har været en fantastisk, skrupskør oplevelse at være på Dølle. Det tangere næsten Johnny Logan koncerten på Damhuskroen for et par år siden (med samme tøser). Eneste minus er, at jeg ikke kan få Døllesangen ud af hovedet.