lørdag den 15. juli 2017

Hjemmedag

Som kontrast til i går, hvor vi var ude hele dagen, har vi været hjemme hele dagen i dag. Vi sov længe og ungerne længere end os, så jeg drillede dem ved at lægge vores små badedyr op i sengen til dem.
Efter morgenmaden lavede vi en solseng-lejr og gik i poolen. Kl. 10 kom der et par dykkerfyre og reklamerede for scuba-dykning. Vi prøvede alle fire at dykke med iltapperat i poolen. Det var en sjov oplevelse. Vi har også dykket lidt med dykkerbriller i den lille bugt der ligger her. Der er masser af fine fisk at se på. Og, det ene med det andet, selv om vi havde forsvoret at vi ville på dykkertur, har Rasmus og jeg nu booket os ind på en "Fun Dive" tur på mandag. Det glæder vi os til.
Ellers har vi brugt dagen på at sole os og bade kun afbrudt af indtag af is og frokost. Vi laver selv de fleste af vores måltider og spiser dem på vores helt vidunderlige altan. I dag lavede jeg skinke/ost-sandwiches som jeg ristede i ovnen. Dertil grøntsager, oliven og chips (godt pga. saltindholdet).
Ud på eftermiddagen besluttede vi os for at gå en lille tur op i "byen" da Mille havde noget hun skulle købe. Hun og Maja elsker at gå og snuse i boderne. Vi andre finder tålmodigheden frem i mens.
Vi gik ned til en nærliggende lille strand klemt ind blandt hoteller, der lige som resten af husene i Cala d'Or er kridhvide. Pigerne soppede og afkrævede at vi skal derned i morgen aften og bade. Vi så et par vilde katte op vej hjem og det fik og til at tænke på vore Edda. Hun er på ferie hos min far i Nyhavn og har det godt der meddeles det.
Da vi kom tilbage til vores hotel havde roen sænket sig over området. Ikke en vind rørte sig efter en ellers frisk, blæsende dag.
Rasmus og jeg tilberedte dagens aftensmad: burritos med kylling serveret med iskold Cava (cola til pigerne!). Cava er jo den spanske champagne og der er mange hyldemeter med den i supermarkedet, så vi startede fra en ende af med en flaske til under 2€. Den hedder Vall d' Lluna og smager fortræffeligt. Den nyder vi resterne af i skrivende stund mens vi hører fransk musik på den medbragte højttaler. Ungerne føjter rundt på området, det er vist "hipt" kan vi se på mængden af unger. De har sikkert forældre som os, der er trygge ved det aflåste og børnevenlige område, som nyder tilværelsen med et glas vin og som desuden kan holde øje med dem fra altanen/haven.
Parque Mar er et supersted for både børn og voksne.