lørdag den 21. oktober 2017

Road Trip - Hjemtur

Vi er nu kommet godt hjem efter et FANtastisk Road Trip. Hele turen var, udover at holde ferie, et forsøg på, om vi er til Road Trips af en længere distance end vi har gjort før. Særligt hjemturen fra Paris var vi spændte på, da den skulle køres i ét hug i modsætningen turen derned, hvor vi havde to overnatninger undervejs.
Vi stod tidligt op i går morges, smurte madpakker, spiste morgenmad, pakkede det sidste og afleverede nøglerne til lejligheden kl. 08. Vi hentede derefter bilen og kørte ud af P-kælderen kl. 08.30.Rasmus klarede køreturen gennem Paris' myldretrafik til UG. Med begge hænder på, ti i to.
Derefter gik turen videre gennem Belgien, hvor vi holdt frokostpause. Der var utroligt meget vejarbejde i Belgien, men ikke lige så meget som i Tyskland! Hold nu maul mand!
Vi spiste aftensmad på en Rasthof i Tyskland omkring kl. 19 og kørte derefter direkte ud i en kæmpe kø. Aber nicht so tun, weiter, weiter!
Vores sidste korte tisse-og-bytte chaufførpause var ved grænsen i Danmark. Der var kl. efterhånden 23. Jeg kørte os de sidste par timer hjem, hvor vi ankom til kl. 02.00 efter at have kørt 1340 km på 17,5 timer. Vi gik lynhurtigt i seng og så lææænge her til morgen.
Konklusionen på vores Road Trip er, at vi har haft den fedeste ferie! Selv om hjemturen gik rigtig godt og at alle havde vilje til løsning, foretrækker vi dog modellen med at dele turen op og tage overnatninger undervejs. Det er mere behageligt og man får lidt flere oplevelser med i bagagen frem for kun at se motorvej og stau.
Vi er helt klar på flere Road Trips, både korte og lange!