mandag den 9. juli 2018

Portugal - dag 02

I dag startede Rasmus og jeg med en løbetur. Jeg skal love for, at vi røg på trailløb op og ned ad bakke. Det var en hård omgang og da vi kom hjem, skiftede vi hurtigt til badetøj og svømmede et par baner i poolen. Da pigerne vågnede, lavede vi morgenmad og så gik vi ellers alle til poolen. Her fik vi på skift besøg af ejendommens tre hunde: Jack, Sam og Kastanie. De er alle tre meget søde og venlige og pigerne er ret begejstret over at "have hund".
Efter en solid frokost, kørte vi til den nærtliggende strand Praia Grande do Guincho, der ligger ved den vestvendte Atlanterhavskyst. Vinden var frisk og bølgerne store til glæde for de mange surfere og kitesurfere. Stranden skulle efter sigende være et af de bedste surfsteder i Europa. Vi nøjes dog med at soppe.
I søgen efter en is (og toilet) gik vi ind på hotel Muchaxo, hvor vi købte is og drikkevarer og satte os i baren. Her var der en helt speciel atmosfære. Vi fornemmede, at hotellet engang havde været velbesøgt og populært, men nu virkede det nærmest spøgelsesagtigt. Der lå kun ganske få mennesker ved poolen og alt lignede noget fra en anden tidsalder (jeg har senere læst, at det blev renoveret i 2012...).
Men hotellets beliggenhed er fænomenal, specielt restauranten, der har fri udsigt over havet, stranden og bjergene. Derfor bookede vi bord til i morgen kl. 19.30.
Vi kørte derefter videre til en anden og lidt mere badevenlig strand på en sydvendt kyst i Cascais. Stranden så lækker ud, men vi orkede på det tidspunkt ikke lede efter en parkeringsplads og besluttede, at komme tilbage en anden dag. Vi vendte derfor næsen hjemad og tog endnu et par timer ved og i poolen.
Aftensmaden bestod af spaghetti og kødboller i tomatsovs, et kæmpehit hos pigerne.
Efter maden kørte vi til et marked i byen Estoril, hvor vi spiste pandekager, købte et par souvenirs og hørte Fadomusik.
Da vi kom hjem, krøb vi til køjs med det samme efter endnu en dejlig dag.